NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik – Hannah Beach i Tamara Neufeld Strijack

Z książki tej dowiesz się m.in.:

  • jak budować, chronić i pielęgnować relacje z uczniami, 
  • dlaczego dzieci bywają pełne niepokoju lub agresji, apodyktyczne albo niezaangażowane, a także jak nauczyciele mogą zaradzić tym problemom behawioralnym, sięgając do ich źródeł,
  • jak możesz pomóc swoim uczniom pozbyć się łatki „tych sprawiających problemy”,
  • w jaki sposób niezwykły rytuał „przywoływania” może pomóc ci zbudować z nimi trwałą, opartą na zaufaniu więź,
  • jak zbudować dla uczniów „emocjonalny plac zbaw”, który pomoże im odzyskać emocjonalne zdrowie oraz dobrostan i po prostu rozkwitnąć. 

59.00

Opis

Dzieci bywają obecnie bardziej niespokojne, agresywne i zamknięte w sobie, niż kiedykolwiek wcześniej. W obliczu kryzysu zdrowia emocjonalnego i problemów behawioralnych uczniów nauczyciele zadają sobie pytanie – co poszło nie tak? A przede wszystkim – co możemy z tym zrobić?

“Nauczyciel troskliwy ogrodnik” to uważny, mądry przewodnik o tym, jak odzyskać relację ucznia z nauczycielem oraz tworzyć warunki sprzyjające zmianie. Autorkami są Hannah Beach, słynna edukatorka i specjalistka w zakresie zdrowia emocjonalnego oraz Tamara Neufeld Strijack, psycholożka kliniczna i dziekan uznanego w Kanadzie Instytutu Neufelda. “NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik” dostarcza nauczycielom strategie oparte na relacjach, pozwalające im odzyskać lub objąć rolę lidera i zbudować bezpieczeństwo emocjonalne w klasie.

Z książki tej dowiesz się m.in.:
  • jak budować, chronić i pielęgnować relacje z uczniami, 
  • dlaczego dzieci bywają pełne niepokoju lub agresji, apodyktyczne albo niezaangażowane, a także jak nauczyciele mogą zaradzić tym problemom behawioralnym, sięgając do ich źródeł,
  • jak możesz pomóc swoim uczniom pozbyć się łatki „tych sprawiających problemy”,
  • w jaki sposób niezwykły rytuał „przywoływania” może pomóc ci zbudować z nimi trwałą, opartą na zaufaniu więź,
  • jak zbudować dla uczniów „emocjonalny plac zbaw”, który pomoże im odzyskać emocjonalne zdrowie oraz dobrostan i po prostu rozkwitnąć. 

Ponadto, znajdziesz tutaj dodatkowe informacje dla rodziców, dyrektorów, doradców i nauczycieli domowych, dotyczące budowania bezpieczeństwa i wsparcia w środowisku uczenia się.

Książka ta łączy przełomowe, empiryczne podejście Hannah do tworzenia warunków sprzyjających zdrowiu emocjonalnemu i poczuciu wspólnotowości w klasie z wnikliwym podejściem do budowania relacji i rozumienia dzieci, reprezentowanym przez Instytut Neufelda. Jest to lektura obowiązkowa dla nauczycieli, którzy pragną zrozumieć i przezwyciężyć codzienne wyzwania w swojej pracy, jak również odzyskać swoje poczucie powołania do pracy nauczyciela.

BEZPŁATNY DODATEK! – Podręcznik “W ogrodzie uczuć”

Podczas zakupu egzemplarza “NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik”, otrzymasz od nas bezpłatny dodatek w postaci podręcznika “W ogrodzie uczuć” z ponad 70-cioma stronami ćwiczeń do przeprowadzania klasie, pomagających uczniom w każdym wieku odzyskać zdrowie emocjonalne i dobre samopoczucie.

Znajdziesz tam ćwiczenia oparte na relacjach, które pomogą twoim uczniom:
– uwolnić stłumioną energię fizyczną, co pomaga uczniom zmniejszyć poziom agresji
– nawiązać kontakt z ich uczuciami, wyrazić je oraz poddać refleksji
– rozbudzić troskliwość i poczucie wspólnotowości w klasie

Hannah Beach jest wielokrotnie nagradzaną nauczycielką, autorką i mówcą. W 2017 roku została wyróżniona przez Kanadyjską Komisję Praw Człowieka jako jedna z pięciu głównych promotorek zmian w Kanadzie. Jej najlepiej sprzedająca się seria książek „I Can Dance”, która wspiera zdrowie emocjonalne dzieci poprzez ruch, zabawę i ekspresję, zdobyła w 2017 Złoto w Międzynarodowym Konkursie Książki Dziecięcej (Kategoria Książki z Muzyką/Teatrem) i została przez rady szkolne wprowadzona do programu wielu angielskojęzycznych i francuskojęzycznych szkół w całej Kanadzie. Hannah otrzymała doroczną nagrodę miasta Ottawa “Celebration of People Education Award”, której komisja doceniła jej doświadczenie w opracowywaniu innowacyjnych i integracyjnych/włączających programów. Jako założycielka słynnych programów odkryć eksperymentalnych w Dandelion Dance™ i Tournesol, Hannah spędziła ponad 25 lat na opracowywaniu i prowadzeniu programów dla dzieci i młodzieży. Prowadzi szereg kursów w Instytucie Neufelda, jest doradcą rozwoju zawodowego w całym kraju, udziela szkołom konsultacji w zakresie zdrowia emocjonalnego oraz przemawia na krajowych i międzynarodowych konferencjach o potędze tworzenia w klasach większej przestrzeni na uczucia oraz więzi międzyludzkie. Hannah jest mężatką i ma troje dzieci. Mieszka na zachodnim wybrzeżu Kanady.

Tamara Neufeld Strijack jest dziekanem w Instytucie Neufelda, w którym opracowuje i prowadzi kursy oraz warsztaty wspierające rodziców, nauczycieli i pomagające profesjonalistom z całego świata zrozumieć dzieci, dzięki spoglądaniu na nie poprzez soczewkę nauki o rozwoju. Tamara jest certyfikowaną psycholożką kliniczną, prowadzi konsultacje dla rodziców, jak również jest instruktorem na kilku uniwersytetach, na których prowadzi wykłady na wydziałach pedagogiki i poradnictwa psychologicznego. Zajmuje się doradztwem dla szkół w zakresie zdrowia emocjonalnego oraz w obszarze opracowywania nowatorskich programów, wspierających rozwój społeczny i emocjonalny wszystkich uczniów. Jako córka dr Gordona Neufelda, Tamara ma okazję łączyć swoje dwudziestopięcioletnie doświadczenie zawodowe z relacyjnym podejściem rozwojowym opracowanym przez jej ojca. Bliskość, relacja i zabawa są głównymi tematami we wszystkich jej rolach, zarówno osobistych, jak i zawodowych. Tamara ma dwie córki i mieszka na zachodnim wybrzeżu Kanady.

 

PATRONI

 

 

 

Informacje dodatkowe

Waga 0.3 kg
Wymiary 25 × 3 × 15 cm

Recenzenci

Chcesz dać swoim uczniom skrzydła? Chcesz poczuć, że twoje są na tyle silne, by otoczyć nimi swoich wychowanków i ponieść ich w świat rozwoju i dobrostanu? Zbuduj bezpieczną relację ze swoimi uczniami. To warunek szczęśliwej szkoły. Szkoły szczęśliwych uczniów i szczęśliwych nauczycieli. O tym jest ta książka. O skrzydłach i o relacji. Jej autorki dają bardzo konkretne wskazówki, jak to zrobić. Wzbij się z nią do lotu!

Iwona Pietrzak-Płachta, Nauczycielka Roku 2022


To książka dla wszystkich, którzy chcą poznać najlepsze wzorce budowania relacji z młodymi ludźmi. Jej autorki pokazują, jak ważne jest, by ucznia zauważyć – także tego uznawanego za „trudnego” – i jak wspierać jego rozwój, pomagając mu zmienić negatywne przekonania na swój temat. Każdy, kto ją przeczyta, utwierdzi się w przekonaniu, że we wszystkich dzieciach bez wyjątku kryje się wartościowy potencjał.

Anna Stęrzewska, znana jako „Ania od matmy”, autorka kursów z matematyki na www.pirazydrzwi.pl, propagatorka koncepcji „wizualnej matematyki”, ekspertka w nauczaniu i dydaktyce tego przedmiotu


Trudno mi wyrazić słowami, jak bardzo zachwyciła mnie ta książka. Jej lektura przypomina odpoczynek na łonie natury, na przykład w ogrodzie, w ciepłe letnie popołudnie. Jest nam wtedy po prostu… dobrze. Podobne odczucia towarzyszą nam, gdy doświadczamy prawdziwej bliskości innych istot. Odnajdujemy wówczas w sobie coś absolutnie jasnego i wyrazistego: poczucie, że chcemy tam wracać. Do tego stanu. Do tego miejsca. Do tych istot. Książka Hannah Beach i Tamary Neufeld Strijack daje wszelkie narzędzia, aby każda osoba ucząca się doznawała takiego stanu w klasie lekcyjnej. Narzędzia, które umożliwiają nauczycielom realizowanie na co dzień kluczowego celu edukacji: tworzenia wspólnoty. Wspólnoty prawdziwej, bezpiecznej, czułej i stymulującej do rozwoju, w której każda osoba czuje, że jest jej nieodłączną częścią.

Przemek Staroń, psycholog, Nauczyciel Roku 2018, autor serii „Szkoła bohaterek i bohaterów”


W dzisiejszej edukacji dzieci i młodzieży za dużo jest “systemu”, a o wiele za mało relacji, troski i zabawy. Ta książka pozwala odnaleźć miejsca, w których zagubiła się ludzka wrażliwość, i przywrócić należną jej rolę w środowisku szkolnej klasy.

Aleksander Drzewiecki, Twórca Okoliczności i założyciel Parenteen.pl, Przewodniczący Rady Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, tata 2 dzieci.


Rola nauczycielek i nauczycieli jest nadzwyczaj ważna, zaś ich dobre relacje z dziećmi i z młodzieżą są bezcenne: dają im bezpieczeństwo, otwierają na rozwój, dodają odwagi. Książka NAUCZYCIEL – troskliwy ogrodnik uczy praktycznych technik potrzebnych do budowania takich relacji i wzmacniania się w niełatwej pracy pedagoga. Autorki w pełni doceniają w niej zawód nauczyciela, oferując wsparcie w zawodowym rozwoju i narzędzia do codziennej pracy wychowawczej. Ta książka jest wspaniała!

dr hab. Sylwia Jaskulska, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza


Wierzę, że jest to książka, dzięki której będą wzrastali nie tylko uczniowie i uczennice, ale również ich nauczyciele i nauczycielki. A takie połączenie to najpiękniejszy proces.

Justyna Suchecka-Jadczak, dziennikarka edukacyjna i pisarka


Jakie to uwalniające, gdy odkrywasz, że to, co złożone, jest w istocie całkiem proste. Nie inaczej jest z edukacją. Edukacja to relacja. Ale jak budować dobrą relację w edukacji? Wystarczy być jak troskliwy ogrodnik, a o tym, jak nim być, jest ta książka. Polecam!

Mikołaj Foks, autor audycji i warsztatów dla rodziców, współtwórca Mikroszkoły Włochy, wspiera innych w procesie zakładania szkół

NAUCZYCIEL troskliwy ogrodnik - Hannah Beach i Tamara Neufeld Strijack

59.00

View Product